Har varit med min sambo på kort semester i det underbara venedig. Har länge önskat besöka Venedig och nu blev det äntligen av. Och det var precis så vackert, mystiskt och romantiskt jag hade föreställt mig. Svårt att föreställa sig att den en gång i tiden byggdes helt och hållet på vattnet och ännu nu på 2000 talet ser ganska likadan ut, som för flera hundra år sen. Finns ingen biltrafik inne i Venedig. Bara en massa små fina broar, smala gränder, kanaler massor med vackra kyrkor, fina gamla palats och små torg. Vill absolut åka tillbaka och av alla resor vi gjort så var det nog den bästa hitills tycker jag. Just för att Venedig i sig är så totalt annorlunda än något annat. Få städer har så mycket att beundra och upptäcka som Venedig.

keskills_-Venedig-0144-2

Från flyget, vet inte riktigt vad det är, men alldeles före vi landade i Venedig såg det ut så här.

keskills_-Venedig-0144-4

Här ser man också från flyget, hur taxi båtarna kör mot Venedig. Det fanns gott om båtar att ta sig med, vanliga vattenbussar var billigare alternativ. De fina taxibåtarna var ganska dyra, 120€ för en tur till Markusplatsen.

keskills_-Venedig-0144-12 keskills_-Venedig-0144-13 keskills_-Venedig-0144-14 keskills_-Venedig-0144-16

Sett från vattenbussen, det tog cirka 1 timme 15 min från flygfältet. Vi åkte via endel andra platser, bla Murano ön och Lido.

keskills_-Venedig-0144-21

keskills_-Venedig-0144-23

keskills_-Venedig-0144-24

keskills_-Venedig-0144-26

keskills_-Venedig-0144-31

