Det börjar bli svårt att hitta något att fotografera med macro objektivet den här årstiden, är inte allt insnöat så är det bara regnigt och vått.Att lägga sig ner på marken och försöka hitta något motiv lockar inte, så helst skall man kunna stå och fotogarfera. Det var en lite kallare dag som det var så fin rimfrost på alla grenar så jag passade på, för nästa dag var det ju borta. Var till mitt favorit ställe, botaniska trädgården också en dag. Tyvärr var det mesta av de mindre buskarna instängda med stängsel för att skyddas från alla harar. Här finns det också gott om harar och min ullungrönn som jag planterade i höstas hade hararna ätit av tidigt på hösten då det fanns hur mycket annat som helst att äta.


Något enstaka blad hänger kvar på björken. Nu då jag promenerade runt på botaniska trädgården la jag märke till hur fint det skulle vara att ha träd som håller kvar sina löv på vintern. Det var så vackert med alla brun-svagt orange färgade löv på bok-trädet, fagus sylvatica.

