Idag publicerades namnen på alla semifinalister till den stora foto tävlingen, årets naturfoto i Finland. Över 10700 bidrag hade skickats in och till semifinal kom 9%, exakt 944 st. Och bland dom finns min myr bild, det är jag väldigt glad för 🙂 Det är inte den här bilden som kom med.

Att fotografera myror är verkligen inte lätt, men det är en rolig utmaning…Alla har väl sina favorit motiv och mitt är myror.

I mitten av september får allmänheten rösta på vilken bild som är serie vinnare, det fanns 7 olika klasser,tex, fåglar, växter, landskap, däggdjur mm en också för ungdomar.

Vinnaren utses 20.10 på Finlandia huset.
Tror inte på något sätt att min myrbild klarar sig till att vinna, men att redan komma till semifinal är jag mycket nöjd med, speciellt då jag enbart är självlärd amatör fotograf som inte ens det minsta lilla bild behandlat bilderna.

http://www.vuodenluontokuva.fi ser man inte ännu bilderna, men hoppas dom publicerar dom snart.

