Trevlig morsdag till alla mammor som tittar in här, hoppas er dag blir en riktigt trevlig dag på alla sätt.


Hortensian är väl en riktigt klassisk morsdags blomma, den ljusblå är så ljuvlig färg. Den här köpte jag som snitt blomma, har i trädgården också en sorts hortensia, få se hur den börjar trivas på sin plats.

Av min mittersta son fick jag redan morsdags present, han vill alltid ge den direkt han fått den från skolan, i år var det ett hjärta gjort av björk kvistar som var bundet med bastband. Riktigt snyggt, det hänger på ytterdörren, lilla Ella hade också limmat ihop ett kort på dagis, också det sött. Den äldsta har inte gett sitt ännu, så väntar med spänning vad det kan vara.

Men hela familjens morsdags present fick jag också lite i förväg, en ny kamera..Canon 600D, min gamla började ge upp och jag klarar mig inte utan, speciellt inte nu då bästa foto säsongen äntligen börjat.

Så jag är väldigt glad över den gåvan 🙂 De här bilderna är tagna med den gamla. Har inte hunnit fotografera så väldigt mycket med den nya, fick den i förra veckan, men de bilder jag tagit är nog bättre i färgen.
Borde läsa manualen för alla funktioner, men det är sååå tråkigt. En ny grej är i alla fall att man kan video filma med den, det är ju bra.

