En annan bra dikt som jag hittade på nätet, i brist på bilder så blev det den här.

Resa utan retur

Livet går aldrig baklänges
vi kan inte vända om
för att ändra de misstag vi gjorde
eller gripa chanserna som kom

Och hjärtebarnen vi trodde
från vår kropp hade brutit sig loss
de fann bara vägen till livet
och passerade genom oss

På resan genom livet
vi reser med enkel biljett
vi vet att resan skall sluta
men inte på vilket sätt

kanske vid nästa hållplats
är det dags att stiga av
tacka så mycket för skjutsen
och nöjet som resan gav

// Astrid Johansson

Fyller 40 i vår och om man ser till statistiken har man då ungefär levt halva livet, plus/ minus några år. Och jag som tyckte jag alldeles nyligen var lite på 20 år och tyckte då att en 40 åring var gammal… Men inte känner jag mig gammal, lite rynkor och något grått hårstrå har jag nog fått. Och en kollega på jobbet välkomnade mig med i en klubb en morgon, jag undrade helt överraskad till vilken klubb jag skulle komma med i, det var de gråhårigas klubb…:) Har inte varit till frissan på en tid och de gråa stråna syns rätt så bra.

Förstås har jag tänkt leva till 100 år, och jag har planerat att vara fullt frisk och klar i huvudet. Bo hemma och ha det bra.

Vi har varit i Ålesund en vecka, och är på väg hem idag, så i morgon blir det inte så här bild fattigt på en foto blogg…

Först flyga lite… vi skall sitta på 3 olika flyg innan vi är hemma, först till Köpenhamn, sen till Stockholm och sen Åbo. Man hoppas det går smidigt.

Ha en bra dag alla!

